Saturday, January 13

Reclame Stencil




Deja aparute de anul trecut, stenciluri de la MY BAND si GetFit pot fi considerate sabloane agresive. Folosirea necontrolata, designul si realizarea urata (GetFit) strica imaginea locurilor.

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

1. cum de nu e si poza cu Utv? daca tot vorbim de reclama prin stencil. din bucuresti.
2. de ce? e o libertare de exprimare care trebuie respectata. in timisoara a aparut un stencil destul de maricel...cam un a3.. cu mesajul "I _inima_ MANELE". am crezut ca innebunesc de nervi cand l-am vazut. am vrut sa dau peste...dar nu as fi cu nimic mai bun decat ala care l-a dat. si de aia m-am apucat si eu de stencil. libertate de exprimare a ideilor. foarte bine! si am vazut multe stenciluri care se voiau politice or some shit...mult mai proaste decat ala cu myband.ro...macar s-o chinuit omu' la 4 layere...
fiti oameni mai ingaduitori.

1:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

eu sunt una dintre persoanele care au bagat stencil-urile cu my band si sunt de acord cu voi ca sunt de cacat dar tre sa imi castig si eu cumva painea nu? trebuiau sa fie 400 de sabloane puse(atatea vroia clientul)dar au fost puse doar in jur de 200...anyway sabloanele cu u tv au fost puse tot de mine si vreau sa va spun ca mau sictirit mai mult decat pe voi...au fost foarte multe,interesul meu era sa mearga faza cat mai mult timp dar pana la urma mam saturat atat de mult incat am refuzat sa mai pun sabloane cu u tv(desi am pierdut bani) si lea-m vandalizat si propriul sediu cu sablonul lor...

3:57 PM  
Blogger The Monk said...

Salut,

Doresc sa spun ca nu am vrut sa scriu nimic de stencilurile cu MY BAND, deoarece cred ca sunt cele mai reusit ca stenciluri comerciale. Chiar daca au fost dat destul de multe, si cine cere 400 de bucati este nebun, sau nu cunoaste matematica, sa vezi culorile alea este destul de ok, cand ne gandim la cat de gri este Bucurestiul.
Oricum, se poate zice ca s-a invatat ceva de la UTV si sa nu se greseasca la MYBAND?
Nu am scris nimic de stencilurie cu UTV,. ca trebuie sa uitam greselile din trecut, chiar daca ne invata lucruri importante. Oricum UTV este vechi.
GetFit nu se compara cu MYBAND, mai ales ca MYBAND au si site :D Oricum 4 culori, 4 layere, respect, probabil trebuie sa scriem si un articol despre facerea lor, caci este ceva destul de important, asa ca Omule, please e-mail me at themonk (at) stencil (punct) ro, daca nu cer pera mult, deoarece sunt niste detalii care ma intereseaza.

Pace,
The Monk

4:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

Pe mine cel mai mult ma deranjeaza ce se ascunde in spatele acestor "imagini" date cu nemiluita pe peretii Bucurestiului.

Una, o comunitate inceputa de niste ratati cu foame de bani care strica tot ce prind in muzica romaneasca, Moga si Traistariu ala (correct me if i'm wrong) iar a doua, ultimul lucru la care ai putea face reclama in acest fel - o sala de sport (?!)

Pe mine m-a ferit Dumnezeu sa am de-a face cu fenomenele astea doua, dar acum, fiind un cetatean constiincios care baga de seama ambientul urban prin care isi duce viata, nu mai am scapare.

Marturisesc ca am aflat ce-i cu aceste doua stenciluri, asadar CAMPANIA A FUNCTIONAT (grrr).

Daca cineva ar incerca sa ma combata, ar zice: "Si ce... pur si simplu nu te uita. E dreptul lor sa isi exprime mesajul." Aici recunosc ca e si vina mea, pentru ca sunt printre singurii oameni care au o constiinta separata, in plus. O constiinta care se gandeste si la binele general si care lupta pentru infaptuirea lui.
Credeti ca mie nu mi-ar placea sa-mi dau stencilurile peste tot? E super fun, daca as avea bani de vopsele as da pana la moarte (cancer la plamani). DAAAAAR ma gandesc si la ce las in urma mea!

De-aia stencilurile mele nu va vor cauta pe voi, ci va trebui voi sa le descoperiti.Le veti gasi in cele mai naturale habitate "urbane", si aici nu ma refer la locatiile stereotipe pe unde te "vede lumea".

In concluzie, condamn cele doua campanii pentru ca arata rau (executie f. proasta - GetFit) si nu respecta reguli de amplasare si prin urmare nici pe bucuresteni. De asemeneaaaa mesajul nu are voie sa reprezinte cultura urbana de la 2006-7, Bucuresti, pentru ca ea n-are a face deloc cu Moga sau cu salile de facut muschi la care se duc "muzicienii" ca sa dea bine pe myband.ro

ADITIONAL: PROPUNERE -->

Conceptia mea desprea arta si estetic e imbinata in mare parte si cu conceptul de entertainment, deci gandul la consumator, la public. Asa ca va sfatuiesc si pe voi sa uitati de fanteziile efemere ale artistilor contemporani care socheaza si brutalizeaza spectatorul intr-un egoism desavarsit.

Reveniti la ceea ce predica, sa zicem, Renasterea, sau Epoca de Aur a cinematografiei americane, in ceea ce priveste relatia voastra cu consumatorul. Pentru ca in calitate de consumator, m-am saturat de URAT, de MULT, de SUPERFICIAL si de NEMOTIVAT.

Cheers,
Leeroy

5:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

mai, oricum, orice lucru prea mult mediatizat devine comercial si la naiba arta urbana dintr-o treaba anonima, subtila si foarte "legala" a devenit un trend si o chestie indispensabila omului ce face parte din "societatea" asta trendi si urat mirositoare.din ceva anonim,devine ceva care iti umple vederea,deadreptul excesiva de multe ori.cum a sunt reclamele astea.de Utv mai bine nu pomenim.

respect.

2.

6:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Stati un pic.
Am impresia ca unii dintre voi sunteti niste
graphic-designeri incepatori, adica unii care si-au
inceput acriera cu sablonul si spray-ul dar isi
doreasca sa lucreze cu computerul si CMYK-ul. A spune
ca MYBAND este un stencil comercial reusit arata o
lipsa de pasiune pentru grafitti in general si
grafitti stencil in special. Pentru ca STENCIL-UL ESTE
O SPECIE DE GRAFITTI. Daca mergem la gara si vedem pe
un stalp o imagine cu textul "atentie" si o imitatie
patetiac de craniu asta nu inseamna ca s-a facut un
stencil dupa cum a ramas acest cuvant incetatenit. In
acelasi fel "La multi ani" scris cu spraiul de nu stiu
ce vanzatoare de boutique nu este un tag de grafitti.
Deci bagati-va mintile in cap pentru ca grafitti-ul
este o manifestare a spiritului urban underground.
Adica pentru a fi recunoscut ca artist grafitti sau
urban iti trebuie o oarecare detasare fata de de cel
muncitoresc, comercial si cel oficial in general. Fie
ca ai pasiuni de hacker sau ca doar stai mult pe
messenger, fie ca ai opinii politice subversive doar
astfel de mentalitati sunt motorul spiritului
underground. In momentul in care cauti sa faci reclama
automat te implici intr-un sistem comercial, oficial
cu reguli clare ale comertului. Poti sa iti vinzi mai
mult sau mai putin sufletul pentru a face o reclama cu
un stencil si pana la urma toti o facem cumva pentru a
face rost de cascaval si a trai, dar asta nu inseamna
ca ai facut ceva tare.
Eu zic ca reclamele trebuiesc sa ramana in "puful" lor
de high class. Exista destule reviste, ziare, panouri
si posturi radio-tv in care se pot labartza cat
doresc. Strada e cazul sa ramana artei urbane.

10:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

" ultimul lucru la care ai putea face reclama in acest fel - o sala de sport (?!)"
Ma tampitule Getfit nu este o sala de sport ... este deja un mod de viata, un mod de viata pe care tu care probabil ai 30 sau 150 kg nu o sa il intelegi vreodata, pentru ca in viata ta nu o sa intrii intr-o sala. Am dat stencil-ul din proprie initiativa si nu pentru bani, si, atata timp cat o sa vreau sa fac un stencil si sa il dau pe peretzi pe unde mi se scoala mie, ma doare in pwla de critica celor ca tine .

Daca ai si aflat ce a fost cu stencil-ul asta cu Getfit iti spun sigur ca ori nu mai aveai dinti in gura ori mergeai cu picioarele in buzunare.

7:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ideea de "stencil comercial" se incadreaza la categoria "prostitutie" si nu merita comentata. Pentru tipul cu "Utv": e bine ca-ti asumi raspunderea pentru pacatele trecutului, pasul urmator e sa iei o perie si sa stergi frumusel toate mizeriile alea pe care le-ai pus pe pereti pentru bani. Faptul ca le-ai vandalizat alora sediul, dupa cum te lauzi, nu ma incalzeste cu nimic. Pentru tipul cu "GetFit": mai bine o lasai cum a cazut, prin comentariul tau nu demonstrezi decit ca prea mult mers la sala dauneaza creierului.

9:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Margarit, patronul de la Getfit murdareste tot in jur... iata ca si zidurile, cu reclama lui oribila.

11:30 AM  

Post a Comment

<< Home


Counter